آغاز تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو در قدس اشغالی + فیلم (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقتدی صدر: خداوند برادری، امنیت و استقلال را به ملت‌های عراق و ایران عنایت فرماید واکنش نخست وزیر ژاپن به شهادت رئیس جمهوری ایران ۸ تیر به‌عنوان روز برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری پیشنهاد شد عزای عمومی در لبنان؛ عراق، سوریه، پاکستان و هند چهارشنبه (۲ خرداد ۱۴۰۳) سراسر کشور تعطیل است حضور رئیس‌جمهور پاکستان در مراسم خاکسپاری رئیس‌جمهور ایران پرچم کنسولگری‌های مستقر در مشهد به حالت نیمه افراشته درآمد جلسه شورای معاونین وزارت خارجه به ریاست باقری برگزار شد لغو برگزاری کلیه نمایشگاه‌های مراکز استانی کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک دقیقه سکوت شورای امنیت سازمان ملل به احترام شهدای ایران دستور سردار باقری برای بررسی علل سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور زمان تشییع رئیس‌جمهور در تهران و شهرستان‌ها اعلام شد تعطیلی کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان تبریز فردا سه شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳) واکنش کرملین به انقضای اختیارات زلنسکی در اوکراین تمامی دروس حوزه‌های علمیه کشور در روز سه‌شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳) تعطیل شد صحبت‌های معاون رئیس‌جمهور درباره‌ تعطیلی کشور، درپی شهادت سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراهش + ویدئو پیام تسلیت شهردار مشهدمقدس به نماینده معزز ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی و امام‌جمعه محترم مشهدمقدس قاضی‌زاه هاشمی: شهادت، پاداش خدمات آیت‌الله رئیسی بود
سرخط خبرها

ماکرون به پناهجویان توهین کرد + فیلم

  • کد خبر: ۱۸۵۹۷۴
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸
ماکرون به پناهجویان توهین کرد + فیلم
رئیس جمهور فرانسه اخیرا در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به موج مهاجرت پناهجویان از شمال آفریقا به اروپا گفت که نمی‌توانیم تمام بدبختی‌های دنیا را جذب کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه اخیرا در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به موج مهاجرت پناهجویان از شمال آفریقا به اروپا گفت که نمی‌توانیم تمام بدبختی‌های دنیا را جذب کنیم.

این سخنان وی، موجی از انتقاد‌ها را از رئیس جمهور فرانسه در فضای مجازی به همراه داشته است. بسیاری از مهاجرانی که اکثرا از شمال آفریقا رهسپار اروپا می‌شوند با هدف دستیابی به زندگی بهتر به این کشور‌ها مهاجرت می‌کنند.

سخنان جنجالی ماکرون درباره مهاجران تنها دو روز پس از دیدار وی با پاپ بوده است. پاپ در این دیدار از رئیس جمهور فرانسه خواسته بود که از پناهجویان حمایت کند.

از سوی دیگر یک مقام آلمانی روز سه‌شنبه به نشریه پالتیکو گفت که «نانسی فائیزر» وزیر کشور آلمان اعلام خواهد کرد که این کشور به طور موقت در مرز با لهستان و جمهوری چک، نقاط ایست و بازرسی قرار خواهد داد. این اقدام آلمان در راستای جلوگیری از هجوم پناهجویان به این کشور انجام می‌شود.

مقام‌های آلمانی تحت فشار شدیدی برای مقابله با موج ورود مهاجران به این کشور قرار دارند. بر اساس گزارش‌ها، بسیاری از مهاجران از مرز‌های لهستان و جمهوری چک عبور کرده و در راه آلمان هستند.

تنها در هشت ماه نخست سال ۲۰۲۳، حدود ۲۰۴ هزار نفر در آلمان درخواست پناهندگی داده‌اند که ۷۷ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین سوئیس روز دوشنبه با امتناع از پذیرش مهاجران از جزیره «لامپدوزا» در ایتالیا اعلام کرد که محدودیت‌ها در طول مرزهایش با ایتالیا را تشدید خواهد بخشید.

حضور هزاران مهاجر از سواحل شمال آفریقا به ایتالیا بحرانی را در این کشور ایجاد کرده و موجب اختلاف ایتالیا با اتحادیه اروپا شده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->